تفهیم

میرسد منقم خون خدا از این راه......هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله

تفهیم

میرسد منقم خون خدا از این راه......هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

جنبش دانشجویی

جنبش دانشجویی یا Schoolar Movement به حرکت جمعی و غالباً آگاهانة تعدادی از دانشجویان عموماً در قالب تشکّل، جمعیت، گروه، سازمان، نهاد، کانون و امثال این‌ها گفته می‌شود که سعی در رسیدن و نیل به اهداف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دارند. بنابراین کاملاً قابل فهم است که جنبش دانشجویی صرفاً سیاسی نیست ممکن است فکری، فرهنگی یا حتی اقتصادی و صنفی باشد که عموماً این خصوصیات و این مختصات و ویژگی‌ها در مرامنامه یا اساسنامه آن تشکل و یا آن جنبش ذکر می‌شود. به عنوان مثال شورای صنفی دانشجویان یک تشکل سیاسی نیست، و همانطور که از اسم آن پیداست به دنبال برآوردن مطالبات صنفی دانشجویان است.از لحاظ تاریخی دانشگاه تهران به عنوان مادر دانشگاه‌های ایران در سال 1313 و در دوران حکومت رضاخان پهلوی تأسیس شد؛ و البته این تأسیس به این معنا نبود که بطور تصادفی و یک‌باره دانشگاه تأسیس شود بلکه دانشگاه تهران از تجمیع چندین مدرسة عالی، مثل مدرسه عالی طب، مدرسه عالی حقوق و مدرسه عالی علوم سیاسی تجمیع شد و تحت عنوان دانشگاه تهران، و در دوران رضاخان پهلوی تأسیس پیدا کرد.در آن دوران بیشتر دانشجویان از قشر برتر فرهنگی و مالی کشور بودند، به تعبیری بهتر، فرزندان وابستگان به دربار در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند.

برای مطالعه کامل به ادامه مطلب رجوع کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۷:۱۲
سید محمدرضا موسوی


سید محمدرضا موسوی

وظایف و هویت دانشجوی جوان

هدف از آمدن به دانشگاه چیست؟

شما به‌ عنوان یک دانشجو تلقی می‌شوید، اساساً نگاه دانشگاه این‌گونه است که یک دانشجو به ‌عنوان فردی سالم برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خویش وارد مکانی می‌شود که شرایط این ابراز و اثبات را در به‌کارگیری و آموزش علم و مهارت‌های لازم داشته باشد.

دانشگاه چیست؟

دانشگاه محیطی است که انسانی را با انگیزه و تعهد و توانایی برای ادامه تحصیل در رشته مدنظر، شرایط را فراهم می‌کند تا دانشجو در آن رشته خود را به نقطه مطلوب و پایانی برساند تا لحظه‌ای که شخص فارغ‌التحصیل بشود.

ویژگی‌های دانشجو:

اگر دانشجو در دانشگاه قرار است علمی را فرابگیرد و به‌عنوان فرد صاحب علم یا مهارت دریک رشته خاص فارغ‌التحصیل شود بنابراین برای تحقق این خواسته ویژگی‌های زیر را باید داشته باشد.

1- انگیزه

2- تعهد

3- توانایی

4- دانش

5- امکانات

یعنی یک دانشجو باید انگیزه فراگیری داشته باشد، تعهد بر فراگیری و توانایی بر فراگیری را داشته باشد و دانشگاه نیز استاد و شرایط فراگیری دانش و امکانات را در اختیار دانشجو می‌گذارد، بنابراین از این 5 مورد سه مورد اول توسط دانشجو 2 مورد بعدی توسط دانشگاه برآورده می‌شوند تا دانشجو و دانشگاه هر دو به تحقق اهدافی که دارند نائل شوند.

 

برای مطالعه و دسترسی کامل به ادامه مطلب بروید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۵:۳۸
سید محمدرضا موسوی